måndag 21 maj 2012

Attackerad av en bäbissnok. Det var INTE mitt fel.

Ännu ett random inägg!

I helgen var jag hos underbara Daphne och hennes familj. Vi var på deras lantställe, Lerbäcken. Det var übermysigt där. Så fint och vackert. Vi kom dit på lördagen typ klockan 6-halv 7 tror jag.
Och igår var det jätteskönt väder, så jag och Daphnis bestämde att vi skulle ta en promenad ner till sjön med deras hund, Domino. :3 (sjukt söt hund btw)
Men när vi höll på att gå på en liten grusväg hörde vi plötsligt hur något väste mot oss (och nej daphne, inte bara mot dig! >:c ), och så kollade vi ner på marken. Och där låg världens sötaste och minstigaste snok. Typ en bäbissnok. Den frästa åt oss, och gjorde såna där miniattacker för att försvara sig själv. Fast vi stod för långt bort för att den skulle kunna "skada" oss. Den attackerade och attackerade, så tillslut tog jag saken i mina egna händer; jag tog upp en pinne och började försvara oss! (ja, jag blev hjälten i det hela.) Jag petade nästan på den, stack iallafall fram pinnen mot den, och den fortsatte att attackera och attackera, tills jag hade petat tillräckligt många gånger på snoken för den att inse att jag var för stark och cool för den att kunna döda mig. Så den flydde i världens fart, precis innan jag hade tänkt göra ett avlat med den; om den lät oss gå, skulle jag låta den fortsätta att sova på grusvägen. Utan att coola och underbara jag skulle störa den. Men så blev det inte, utan jag räddade oss från det otäcka -men ändå söta- monstret. Och vi fortsatte sedan den långa färden ner till sjön. Och när vi väl kom dit satte vi oss på den stora fyrkantiga bryggan och pratade om hur många av våra husdjur hade dött. :3 japp, så var det.
Hejsvejs!

//hjälten Paula

Inga kommentarer: